torsdag 29 juli 2010

Mardröm


Drömde att jag körde våran Svarta Dodge som cykeltaxi. Jag satt fram och trampade. Tre utländska killar hoppade in och skulle bara en kort bit runt ett köpcentrum till en busshållplats.

Till att börja med körde jag för fort (trampade!!) i en kurva och åkte över trottoarkanten så det skumpade rejält. Sen gjorde jag fel hela tiden. Jag försökte intala mej att "det kan väl inte vara så svårt att köra ordentligt", men jag blev bara nervösare och gjorde allt fel. Jag kom in på gator som slutade i trappor så jag fick vända, jag kom in på gator som blev för smala, jag valde fel väg, jag kom plötsligt in på inomhusgator i gallerian, jag körde på en stolpe, jag såg min son på ett övergångsställe och höll på att köra in i bilen framför när jag skulle vinka på honom, kort sagt gick allt fel. Plötsligt var Dodgen nån slags cykeltaxi och jag kom till en backe där jag förstod att jag inte skulle orka trampa upp och jag funderade om det skulle se illa ut om jag gick av och sköt cykeln upp för backen. Jag gjorde det ändå för jag hade inget val.

Hela tiden var mina passagerare mycket ironiska och gnällde. När gatan jag åkte på plötsligt slutade i en vändplats, stoppade jag taxametern som stod på 193:-, vände mej om och sa "det här går ju inte så bra, jag tror vi stannar här, jag vet inte vad som hänt, jag har ju kört här i tre år". Då säger en av passagerarna "Ja, men det är väl inte så lätt att vara kvinna i trafiken".

Då blev jag rasande och sa åt dom att kliva av. Innan de hunnit säga något mer eller betala rivstartade jag och åkte därifrån full av skam. Jag tänkte att om de inte behöver betala kanske de blir lite gladare.

Då vaknar jag och känner mej helt misslyckad som människa och den känslan höll i sej ett bra tag, men jag var oerhört glad över att det var en dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar