onsdag 12 augusti 2009

Får man ha gran?


Jag ska testa att detoxa en vecka. Inte så mycket för att jag är frälst på detox utan mer för att ha en diet att följa när jag är gräsänkling (det är så oerhört trist att äta och laga till sej själv, men har jag en matsedel att följa blir det roligare)

Jag såg en artikel om detox och jag tänkte att det kan väl vara lämpligt att äta lite sunt och rensa systemet. Jag har skridit till verket och har hela tandgarnityret fullt av frön och nötter. Jag längtar hela tiden oxo efter det man inte äter såsom, bröd tex. Tänk en rostad limpmacka med smör som rinner efter fingrarna och till det kall mjölk. OOOOH, I hear bells ringing!!

Var kommer rubriken in undrar ni säkert. Den kommer från den historien om gubben som är hos doktorn strax före jul för sitt höga blodtryck. Doktorn fömanar och säger: "Du får ta det lungt med den feta julmaten, julgodiset och snapsen. Låt helst oxo bli tobaken". Gubben skruvar lite på sig och utbrister "Får man ha gran ?"

Så känner jag mej nu. Huvudvärken dunkar, jag är hungrig och spottar bara linfrön. Jag tror jag får ha gran, bara jag äter upp den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar