lördag 1 augusti 2009

Lajvpartner sökes

Detta är väl ingen riktig kontaktannons, men jag börjar få panik inför höstlajvet. Det är den 3-6 september. Jag har ju i flera år hängt ihop med Ylva på lajv. Vi har varit som ler- och långhalm, men har glidit isär. Hon åker på andra lajv nu och det är jättetråkigt, men sånt som händer. Eftersom jag spelar magiker så är det inte så lätt att bara bosätta sig med vem som helst i byn. Jag har ju alltid folk som jag får bo med, men det skulle passa min roll att bo lite avsides och då blir jag ensam.

Jag behöver i.o.f.s. en lärlig, men hur hittar man en sån? Man skulle ju kunna annonsera efter en och det skulle väl låta så här:

Sökes: Någon som vill bo i naturen (paviljong) i fem dagar, laga mat över öppen eld, vandra mycket i skogen vid alla möjliga tider på dygnet, spela rollspel som magikerlärling, kanske springa för sitt liv genom skogen eftersom man har orcher efter sej(rollspel), klä sej i medeltida kläder dygnet runt och i stor sett vara beredda på allt mellan himmel och jord.

Hur nördigt låter inte det? Jag får grunna vidare på hur jag ska göra. Om någon känner sig kallad, så är det bara att säga till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar