torsdag 30 juli 2009

Vitlöksbröd

Här är något av det godaste jag vet en regnig kväll. Man plockar en handfull örtkryddor i trädgården, blandar med smör, en tsk senap och en krossad vitlök. Kryddsmöret bredes sen på skivad baguette. På de andra brer man tunt med god senap, täcker med god, riven ost. Sedan ska allt in i 250 graders ugn. Det blir färdigt på ett par minuter bara, så kolla ugnen.

Ett gott rödvin gör inte upplevelsen sämre. Det som toppar det hela är en bra TV-serie på DVD´n, just nu 24, andra säsongen. Hade glömt hur bra den var!

2 kommentarer:

  1. Toppen! Jag hade också glömt hur gott och enkelt det är. Det andra brödet med senap och ost har jagfaktiskt inte prövat. Det blir nytt för idag.Jag kan riktigt känna doften när jag ser bilden. Bra. Nu vet jag vad det blir framför TVn ikväll. Tror du att det blir lika gott med den flaska rosévin som våra goda vänner kom med igår?? Även det är evigheter sedan vi hade. Ha en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  2. Rosévin låter bra det oxo!

    SvaraRadera