söndag 26 juli 2009

Backdropp

Sambon skulle ha sin första spelning med bandet Mundane i lördags. Det var på bergviks Marknad och de fick reda på det bara en vecka i förväg.

Plötsligt slogs de av tanken att de måste ju ha en "Backdrop" (det är det som sitter bakom gruppen och företrädesvis visar deras logga) Något tryckeri gick inte att hitta på den korta tiden. Då började min hjärna arbeta. Den älskar problemlösning så detta kändes ju inte som någon större utmaning.

Lämpligt tyg med sidenstruktur inköptes på Jysk. Det svåra gällde att hitta tygfärg. Söderhamn är inte välsignat med någon hobbyaffär, så efter att ha åkt runt och letat på diverse bokhandlar, tygaffärer etc. så förstod jag att det gällde att se sig runt i länet. Både Gävle och Hudiksvall hade tygfärg och jag lade undan på båda ställena. Eftersom detta var en vecka full av arbete i taxi 14, så utsikten att på fritiden åka och köpa detta och även hinna måla var en utväg, som kändes övermäktig. På mitt jobb får vi ganska ofta körningar åt bägge håll, så det vara bara att hålla tummarna. Alla adresser var uppskrivna. Det var adresser även till musikaffärer eftersom sambon naturligtvis på något lurigt sätt övertygat mej om att det var mitt ansvar att köpa trumpinnar åt honom. Dagen gick mot lunch, det var dåligt med jobb, men så PLÖTSLIG HÄNDER DET; en körning till Hudik med 10 minuters marginal. Jag ger mej iväg och hinner köpa både färg och trumpinnar. Phu! Två kvällar och en förmiddag senare är den klar. Förstorad med rutnät, målad med penslar, målad igen, påstruken (för att härda färgen), fållad och försedd med band. 1,5 x 3m stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar