onsdag 1 juli 2009

Jag var med i radio idag

Idag när jag var ute och åkte i jakt på stora blomkrukor på loppis lyssnade jag på P 3´s Christer. Jag hörde att de skulle ha en tävling som gick ut på att man skulle gissa vilket ord som en programledare försökte beskriva utan att säga det. Just denna programledare sökte en kvinna över 40 med ordvrängarambitioner. Det tyckte jag lät som mej, så jag ringde direkt och blev inkopplad på en gång. Vi var tre lyssnare som skulle gissa.

Jag satt där i bilen, fortfarande lite överumplad över att vara i radio. Hjärtat slog snabbt. Först var det en tjej som fick 7 rätt. Sen var det min tur. Programledaren Obelix (nån slags träningsinstruktör) var så himla dålig måste jag säga. Jag svarade jättesnabbt, men han var så långsam så vi fick bara 6 rätt. Det var kul ändå och jag lyssnade på det igen ikväll så sambon trodde mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar