söndag 12 juli 2009

Efterspel

Nu till det tråkiga med festivaler. Igår kväll när vi sett Scar Symetry, gick vi till tältet och packade ihop allt eftersom vi bestämt oss för att åka hem då jag var nykter. Vi lade alla tältgrejer i en hög och gick på HEAT´s konsert. När vi kom tillbaks tog vi alla grejer och gick till bilen. Åkte hem och var glada över en rolig festival. När vi kom hem och började lasta ur ville vi ta in de tuffa t-skirtar vi köpt och då hittade jag inte en av mina. Plätsligt slog det oss att våran stora hockeytrunk var borta. Satan oxo!

Jag åkte tillbaks och letade, snackade med polisen, ordningsvakter, campingvärdar och hittegodspersonal. Inget napp.

Åkte tillbaks idag, men kom försent för att vara med på stora container-rejset. Plötsligt ser jag sambons necessär utanför en väktar-barack. Jag tog hem den. Resten av grejerna får man väl anse som "svinn". Men jag kan ju säga det att om man ville hade man kunnat sälja brassestolar och tält för en ansenlig summa. Fan vad ni festivalnissar lämnar kvar!

Dagen slutade dock som alla (kanske en överdrift) slutar; Med pizza. Summa-summarum är vi helnöjda med festivalen. Ska nog erbjuda mej att arbeta lite med säkerheten nästa RW. De gamla polis-nerverna gör sig påminda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar