måndag 14 september 2009

Då har man lajvat igen då!!

Kom inte och påstå att jag inte gör det bekvämt för mej iallafall. Det här är en bild innifrån min lilla paviljong. Det är en vanlig trädgårdspaviljong som jag sänkt med ca 70 cm för att få den lite mysigare. Jag köpte sen sidor till den som jag sydde ihop och hade en öppning framåt. Inuti knöt jag upp svart velour från Jysk. Det hela placerades på en liten kulle i skogen och där bodde jag som magiker i fem dagar. Urmysigt. Nu var jag ju inte ensam i skogen utan den befolkades av ytterligare tusen personer mellan 3 - 80 år som lekte i skogen. Jag skulle kunna berätta anektdoter i evighet, men jag nöjer mej med att konstatera att det är friskvård i kvadrat. Pröva!

2 kommentarer:

  1. Magiker???. Kan du inte berätta lite, snälla?!

    SvaraRadera
  2. jodå, jag spelar magiker/trollpacka. Jag är en hyfsat mäktig sådan som hjälpen folk med diverse ritualer och annat bus. Letade i två dygn efter en lista där jag själv stod svartlistad. Hittade den till slut och hindrade från att komma till inkvisitionen vilket förmodligen räddade livet på många kollegor. Fick den genom att hjälpa "drakmän" med en alkemisk blandning. Det gäller att akta sej för diverse "ljusets företrädare" oxo. Magiker är inte så populära där. Letar nu efter en lärling som kan göra mej sällskap i skogen. Ljav är så spännande, det spelar ingen roll om man är "vuxen", man blir helt hänförd.

    SvaraRadera