tisdag 22 september 2009

"Liten tuva"

I förra veckan gjorde jag något med ett nagelband. Jag minns faktiskt inte. I helgen som jag tillbringade i Enskär (rapport kommer senare) började svullnaden bli riktigt besvärlig. Ni vet hur det är, man fastnar överallt och det dunkar sådär som på tecknade filmer. Jag testade med ett häftstift att göra hål på svullnaden, men det gick inte.
Jag kom hem och började en ovanlig arbetsvecka så tillvida att jag skulle jobba dagtid, fem dar på raken. Det var för TaxiHolmsveden och innebär bara färdtjänst i södra delen av Hälsingland. Man kan ju inte gärna stanna hemma för en liten öm fingertopp. Men det var inget roligt att bunta ihop rullstolar och dona.

Vid ett tillfälle under måndagen slank jag in på Akuten i Bollnäs och frågade om man kunde göra hål på nåt sätt, men de rekommenderade alsolsprit och kompress vilket jag inhandlade. Det blev dock inget bättre och jag började tröttna.

Under tisdagen gick jag in på hälsocentralen i Bergvik. Jag tänkte bara visa upp och få råd, men döm om min förvåning när jag kom därifrån med...
...två recept på medicin. Sitter nu hemma och knaprar tabletter och har hopp om livet. Jobbade 13 timmar idag, så det finns inte bara hopp om livet utan hopp om lite inkomst också.

2 kommentarer:

  1. Häftstift????!!!!! Du borde ha smisk som misshandlar ditt lilla finger så! Knapra på av de små helande pillren du.Sköt om dig (lite bättre..)

    SvaraRadera
  2. Grejen var den att vi var ute i en hyrstuga långt ute i havsbandet och det enda vassa vi hittade var ett häftstift. Efter ett par Gin o Tonic framstod det dock som ett fullgott alternativ. Där alkoholen går in går vettet ut, jag vet.

    SvaraRadera