torsdag 8 oktober 2009

Flickan som lekte med elden + tatuering


Jag och sambon åkte till Gävle igår för att titta på bio. 2:an i Millenniumtrilogin. Vi har upptäckt att det visas film i Gävle på onsdagsförmiddagarna. Det passar oss utmärkt, för då hinner man med annat också och slipper komma hem sent. Det visade sig att det var verkligen pensionärsbio. Det var kaffe och kaka t.o.m och vi var de enda som åt popcorn. (det kanske fastnar i löständerna, haha, lyteshumor)

Efter bion åkte vi runt lite och hörde oss för om priser och bokningstider hos tatuerare. Det visade sig att det bara fanns tider runt jul. Vi gav upp och begav oss till Brynäs för att leta upp en affär som säljer ljusanlåggningar. Den var dock stängd, men när vi åkte därifrån så såg vi en tatueringsfirma i en källarlokal. Vi gick in, men tatueraren var ute på ett ärende. Vi lämnade den bild sambon ville ha tatuerad och hans telefonnummer och ställde kosan norrut igen. Efter ca en mil ringer tatueraren. När sambon frågar om lediga tider säger han att han ställt in alla bokningar idag för att åka till Ockelbo, men att han kom hem mycket tidigare än beräknat så vi skulle kunna komma på en gång.

Det var bara att vända om. Som tur är hittade jag en bit neråkt mitträcke, så man slapp åka ända till Hacksta. Sambon hann heller inte börja oroa sig vilket annars är hans favoritsysselsättning. Så vi åkte hem vid 18-tiden med en färdig tatuering som jag tycker blev bra. Det enda störningsmomentet var att han hade "Vit-Makt" musik på. Ett moraliskt dilemma möjligtvis, men ska en hantverkares politiska inriktning få styra mej som kund? I detta fallet hade jag kanske funderat om jag visste i förväg, men bra tatuerare växer inte på träd, så jag är böjd att bortse från hans musiksmak, men det är på gränsen. Så här blev det iallafall, inplastat och klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar