måndag 5 oktober 2009

Män som hatar kvinnor

Jag och sambon har nu sett Män som hatar kvinnor. Inte tillsammans för sambon har fördomar mot svenska filmer. Jag köpte DVD´n och bara satte på den här om kvällen. Då sa sambon: Jag tycker inte om svenska filmer. Sen duschade han i protest och skulle gå och lägga sej. Det var ju bara det att klockan vara bara 8 på kvällen. Jag stängde av filmen och lyckades övertalade honom att se nåt annat. Nån hjärndöd komedi med Will Farell eller nåt som jag inte vill se, men tvingas för husfriden, (ja, vi har det lite ojämligt där, men det är en helt annan historia)

När sambon nu skulle åka och jobba på ett sågverk någonstans i Sverige så hade hans chef köpt filmen. Det hör till saken att sambon och hans chef bor i en liten husbil och sambon har inget val annat än att titta på det chefen sätter i DVD´n.

Jag var hemma och det slumpade sig så att vi såg filmen samtidigt på olika håll. Jag tyckte den var oerhört bra, vilket jag också förväntad mig. När filmen var slut fick jag ett godnatt-SMS och då förstod jag att sambon tyckt filmen var bra. Annars hade han sagt det. Jag frågade vad han tyckte om filmen och då skrev han: När jag kommer hem får du en puss på mun och sen åker vi till Gävle och ser 2:an. Det kallar jag ett bra betyg till en film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar