fredag 2 oktober 2009

Helg på Enskär

Jag lovade ju att rapportera lite från helgen på Enskär. Vi kom dit på fredagseftermiddagen och installerade oss. Det var jag och sambon, svärmor, svärfar och ett par vänner. Vi hade hyrt en jättefin stiga med sex sängplatser.
På kvällen tände vi eld i grillen och njöt av en otrolig kvällssol. Vi sjöng och hade roligt (synd att man bara kan halva låtar)
Sambon och hans pappa lade lite nät och fick sex sikar och en abborre.
Väl i säng upptäckte jag att fyra av oss sex snarkade friskt. Jag tog min madrass och lade mej på altanen. Det var jätte skönt att sova under stjärnorna och jag sov som en prinsessa. Möttes av denna syn när jag slog upp ögonen.
På lördagen bastade en del av oss, näten togs upp och det sovs en del middag.
Solnedgången blev lika fin på lördagen. Dock dök det upp lite ovälkommet besök, som glufsade av vår mat och förstörde stämmningen lite. men det blev roligare när det dök upp några jättefina träbåtar vid gästhamnen.Det blev sömn på altan igen och på söndagen var det dags för att packa båten igen.


Båten fick lite problem med bensinförsörjningen, men till slut kom vi säkert iland. Det var suveänt väder hela helgen och det var en fin avslutning på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar