måndag 9 mars 2009

Ett år äldre

Ja, då är man ett år äldre då. Usch, gillar inte att fylla år längre. Men tyvärr går det inte att undvika, hittar ingen blankett på internet där man kan avsäga sej själva årfyllandet. Man kan fylla i blanketter för det mesta, gå ur kyrkan, köpa en planet, beställa alldeles för dyra teknikprylar, prenumerera på "lediga jobb" men inte sluta fylla år. Jag ska erkänna att det finns ett ordspråk i ämnet som jag inte fattar."Det är roligt att fylla år om man betänker alternativet" Jag tänker nog bara för bokstavligt, alternativet till att fylla år måste väl vara att inte fylla år, vilket skulle vara perfekt. En del tolkar det som att alternativet är att dö, men då är ju motsatsen leva, inte fylla år. Eller är det så att alternativet är att bli ett år yngre istället, men det är ju inte heller så tokigt, ett tag iallafall. Nej, jag gillar inte sådana där ologiska ordspråk, men jag är väl för fixerad vid ordens betydelse och blir lite besservisser.

Imorgon ska jag få en rolig present av sambon. Vi ska ta oss till Stockholm (buss, bil eller tåg), bo på Stureparkens Gästvåning och gå på röda-mattan-förhandsvisning av Clintans GrandTorino. Detta för att sambon har köpt alldeles för många dvd-skivor på Discshop och är guldkund. Roligt ska det dock bli. Vad ska man ha på sej, hur mycket folk kommer det att vara där, blir det snittar till de utlovade drinkarna eller ska man vara nyäten? Ja, frågeställningarna är oändliga, eller är det så att man har blivit så acklimatiserad i nedre norrland att man har glömt hur man för sig i storstan?

Nu ringer sambon och är förtvivlad, han har varit inne i hallen i ett hus där det bodde folk med magsjuka. Han är nu rädd för att vara smittad och inte kan åka imorgon, men han skulle stanna och köpa vitpepparkorn (sju stycken ska visst vara bra mot magsmitta), så det ordnar sig nog.

Nu sitter jag och tittar på den sveska polisserien Höök. Såg några avsnitt i slutet av serien på TV och tyckte huvudrollsinnehavaren Cecilia Ljung var så bra, så jag köpte första säsongen, men döm om min förvåning när det är en annan skådespelare i första säsogen, aldrig får man vara riktigt glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar