fredag 6 mars 2009

Sälja lägenhet 2

Har nu sålt min lägenhet i Västerås. Nervslitande budgivning resulterade i ett bud, som gjorde att min vinst blev femtusen kronor. Alla säger ju att lägenheter är bra affärer, men jag undrar. Nåväl, det är skönt att ha det gjort. Flyttstädning orkar jag ens berätta om. Höll på i en och en halvt dygn När jag till slut skulle montera isär ett par hyllor brast det. tårarna bara sprutade- Det var dags att åka hem till Hälsingland igen.

Eftersom jag fortfarande inte har fungaerande vindrutetorkare åkte jag hem mitt i natten. Behöll sikten hela resan, så det var ett bra beslut. Var däremot lite optimistisk när det gällde bensinen. Min bil går 80 mil på en tank. Men det gäller kanske inte vinterkörning. Men jag var så trött så jag orkade inte stanna. Det hade kunnat sluta illa. När trippmätaren stod på 74 och jag hade två kilometer hem hickade bilen till och stannade. Den gick igång igen och klarade med nöd och näppe backarna hemåt. Precis närjag svängde in på gården suckade bilen till och stannade. Ganska fantastiskt att man kör 25 mil och bensinen räcker precis. Sambon blev bara förbannad för att jag var så lat, men jag är van. Sknt att vara hemma iallafall.

Idag blev det inte så mycket gjort, vilket var skönt. Nu har vi just ätit fläskfilé med grönpepparsås och ska se på "Så ska det låta" eller en skräckfilm. Får se. Gokväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar