söndag 8 mars 2009

Sångmästaren

Nu har man sjungit sej hes. Bestämde mej för att gilla läget. Gick in och grep micken. Sjön en låt på RockBand. Alla gick därifrån, men när det visade sig att jag knep tredjeeplatsen på nån Nirvana-låt var det hela mer intressant. Jag fck plötsligt battla med låtskrivareen i sambons band. Ha nu sjungit i ca en timme och är alldeles hes, men roligt var det.

Gitaristen i bandes sitter och sover i soffan. Sambon sjunger med låtskrivaren och jag bloggar. Kvällen är komplett. Alla har fått sitt och jag har sjungit häcken av min sambo. Godnatt!

Kvällens lärdom: Man får inte roligare än man gör sig. (har hört det förut tror jag)

Nu hände nåt kul, låtskirvaren ville att jag skullee lyssna på två nya låtar som "expertvittne", man får tacka för förtroendet. Jag hörde låtskirvaren och sambon diskutera hurvida jag kunde nåt om musik och sambon sa att jag "kunde det där". Man tror inte sina öron! men kul, nu ska jag engagera mig lite i bandet tror jag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar