måndag 16 mars 2009

LEASÝ, your friend in hell

Har en TV, 37 tum, av det tydligen obskyra märket Mirai. Den har varit trasig fyra gången. De tre första kan vi lämna därhän, men det sista vill jag berätta om:

I mitten på februari: Tvń börjar stänga av sej själv och ställa sig i nån slags vänteläge. Det hela går att åtgärda genom att stänga av den med fjärren och sätta på igen. Detta händer bara nån gång per dag och man hoppas på bättring i ett par veckor, men sakta och säkert händer det oftare och oftare.

I månadsskiftet feb/mars: Felanmäler. Tjejen i växeln hittar dock bara ett "tomt kort" på mej och ska undersöka och återkomma senare samma dag. Jag ställer oxo frågan o jag kan få en annan TV eftersom denna modell bara går sönder. Hon ska tala med sin chef och be honom ringa mej. Ingen av dem ringer.

Två dagar senare: Ringer igen och undrar. Killen i växeln meddelar åter att han ska återkomma med besked. Han berättar att felanmälan inte är gjord, det får jag göra själv, han kopplar mej till ett nummer där en dansk röst säger att numret upphört. Jag ringer igen och nu får jag ett nummer att ringa själv, samma danska röst. Jag ringer igen och efter en massa divderande får jag en webb-adress att felanmäla på, vilket inte lyckas eftersom Mirai inte finns i deras lista. Jag skriver ett mejl till den firman och uppger alla uppgifter för felanmälan.

Efter två dagar får jag ett mejlsvar att de inte längre utför reparationer på Mirai. Mejlar nu uppgivet Leasý och kräver att få en felanmälan gjord. Helst en ny TV. TVń stänger nu av sej ca 30 gånger per dag.

Efter ytterligare tre dagar blir jag uppringd av en kvinna som heter Märta och är serviceansvarig. Hon säger att jag ska få en ny/nästan ny TV. Hon ska ringa nästa dag med leveransbesked. Tror ni hon ringer? Naturligtvis inte.

Nu blir det naturligtvis helg så det går ytterligare tre dagar. På måndagen den 16 mars mejlar jag på morgonen med ett krav att de levererar en TV omgående eftersom det står så i deras reklam. På eftermiddagen har jag fortfarande inte hört något. Jag ringer då igen och får till besked att Märta nu är sjuk och att ingen annan på hela Leaśy kan ta ett beslut om vilken TV jag ska ha. Beskedet får jag alltså vänta med tills lilla Märta är tillbaks.Hoppas hon inte blir långtidssjukskriven!! Krya på dej Märta!!!!!!!!!

Tillägg: Någon mellanchef ringde och meddelade att Märta åkt på nåt långvarigt och att de ändå lyckats hitta en TV åt mej. En Philips kommer till mej innan veckoslutet.

Dagens lärdom: Trägen vinner, men det är hellsike att man ska behöva avsätta så mycket tid och frustration till att ringa och mejla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar