onsdag 18 mars 2009

Italiensk kväll

Ikväll blev det italienskt. Vi gjorde supergoda köttbullar med riven parmesan och vitlök i. Till det tog vi Ajvar Relisch, en sort med tomat och vitlök. Creme fraiche, tapenade och en salsa på lök, körsbärstomat, dragon, ruccola, rödvnsvinöer, salt peppar var oxo gott till. Till det ett gott rödvin. Till saken hör att det ringde en åkare och först frågade om jag ville jobba natt. Det ville jag inte med tanke på den kväll vi planerat Efter maten ingår ju en massa annat om ni förstår vad jag menar ;). T.om bakfyllan är mysig med en massa tecknad film i soffan (vi ska se Pettson o Findus, Gubbens År).

När jag precis korkat upp vinet ringde åkaren igen och undrade om jag ville börja kl 6 imorgon och det ville jag ju inte heller. Tusan oxo. Man gnäller om brist på jobb och sen vill man inte jobba, men jag har alltid svårt för kort betänketid. Nu måste jag sluta skriva för i ska titta på "Twighlight" Hörs iorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar