lördag 7 mars 2009

Tavelhängning/lördag i köket



En rolig sak jag har framför mej är att jag äntligen fått hem alla mina tavlor. Imorgon förmiddag ska jag hänga upp de flesta av dem. Det är som att ha fått hem släkten. Jag älskar att ha mycket uppåt väggarna om ni fattar! Den svarta spegelm med målade rosor på, det gamla fotot av min mamma med kälke (se ovan), Olle Martinssons tavlor, det där porträttet av mej i kolkrita som nån konstnär i Paris gjorde av mej på min första liftarsemester i Europa, den där nakna överkroppen som Margareta L gjorde (hon som blev nunna sen), den ledsna clownen med fårade kinder, ja, alla är välkommna hem igen.

Sneglar lite på Melodifestivalen nu måste jag erkänna. Petra Mede är ganska rolig faktiskt, det lär ju inte vara hon som skriver skämten, men de passar faktiskt henne. Just nu snackar hon gummistövlar med Caroline af Ugglas.

Jag sitter fortfarande kvar i köket och donar med datorn min. Grabbarna sjunger förfullt nu till RockBand. Men dom är ju musiker, så min insats känns ganska onödig. Dom skulle bara tappa tålamodet. jag är så sugen på att gå och titta på en film uppe i sovrummet, men är rädd att sambon ska tro att jag är uttråkad, han blir så sur då, tycker att jag ska skärpa mej. Det är inte lätt att vara människa!! Men jag har det ganska trevlig här i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar