söndag 24 maj 2009

Främmande

Idag när jag pysslade i köket hörde jag en återkommande klickande på fönstret. Det lät som en stor insekt eller något försökte komma ut och dunsade emot fönstret hela tiden. Jag tittar ut genom fönstret och ser till min förvåning en ekorre som sitter på fönsterfodret och tittar in. Jag och katten stirrar tillbaks på den. Den sitter kvar och jag tar kameran och tar ett par kort innifrån.

Sen smyger jag ut. Man gissar ju att den ska fly när den får syn på en, men den satt faktiskt kvar. Jag hann ta massor av kort när den plötsligt får syn på mej och börjar kava sig fram längs fönstrets övre foder. När den nått mitten av fönstret tar den ett stort skutt rätt över mitt huvud och landar i trädgården ca 4 meter bort.
Den försvinner sen i skogen efter att först ha provklättrat ett av äppelträdet. Konstigt. Vad kan den ha velat? Förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar