söndag 24 maj 2009

Somliga straffar gud direkt

Mitt hundrade inlägg ska handla om sopor. Passande va? Idag hade jag en färdtjänst-körning till Hudiksvall. Den kom när jag egentligen skulle äta så när jag hade lämnat av min kund och fick reda på att jag inte skulle ha nån mer med så sladdade jag in på Hemköp i Hudik. Jag knallar omkring och funderar på vad jag är sugen på. Då skådar jag nygrillade revbensspjäll. Mums. Köper lite och som taxichufför är man ju van att äta i bilen så jag klöser sönder gladpacken och mumsar loss. Ni vet ju oxo att grillat revbensspjäll är lite kladdigt och kanske inte världens bästa snabbmat. Det går åt servetter. Plötsligt blir jag oerhört trött på allt kladd och i ren ilska kastar jag ut gladpacken genom fönstret på E4an.

Nu måste jag tillägga att jag verkligen inte som regel slänger sopor efter vägarna, men jag blev så irriterad att jag faktiskt gjorde det nästan utan att tänk efter. Jag har ju dessutom en papperskorg i taxin, så enda anledningen var egentligen bara för att hämnas på den kladdiga plasten. Glad i hågen åker jag vidare några mil mot Söderhamn. Av någon anledning tittar jag då i ena sidobackspegeln och märker då att....

JAG HAR GLADPACK I ANTENNEN!!!

Skiten hade alltså fastnat i radioantennen och satt där och smattrade som den gladaste fasadflagga. Eftersom jag befann mej på E4an gick det inte att stanna förrän i Söderhamn så där kom jag pyntad som en student-firar-bil. Skämmigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar