onsdag 13 maj 2009

Olagliga jag

Var på bio häromdagen och skulle se X-man orgins/Wolverine. Sambon och jag gick på den här i Söderhamn. Det var bara vi i salongen till att börja med. Sen kom två unga tjejer. Min vana trogen vill jag ju dokumentera det hela för bilddagboken, så jag tog upp min mobil och väntade på en bra vinjettbild.

Jag höll mobilen framför mej i brösthöjd. Jag ser då hur en av tjejerna lämnar salongen, men kommer tillbaks följd av biografägaren, som kommer fram till mej och meddelar att det är förbjudet att fotografera. Han upplyser mej om att det kostar 50 000:- i böter. Jag tar naturligtvis ner mobilen och känner mej otroligt dum. Man har lust att förklara, men ingen finns att förklara för. Man känner sig som 10 år och man vill stampa i marken och säga "jag tänkte faktiskt inte bryta mot lagen, jag ville bara..."

Biobeöket blev iallafall förstört, jag satt hela tiden och bara kände mej dum. Filmen var iallafall cool. Rekommenderas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar