onsdag 20 maj 2009

Mina lajvpolers


Måste ge lite kredits till mina lajvpolare. Jag är så glad att jag har dem, trots att de är bara hälften så gamla som mej.

I ärlighetens namn är de ju från början dotterns polare, men eftersom Lasse är som dotterns brorsa så måste ju han vara som en gummison till mej. Det är honom ni ser till höger med pipan.

Den till vänster är Doffe och är en skön lirare, som brukar hänga med mej på äventyr i Eleriaskogarna om nätterna. Tänkte att han skulle få bli min lärling i magin, men han kanske inte är redo än (hehe). Lasse är en riktig tjejjägare. Han brukar alltid försvinna in på bordellerna i Eleria (Oh vilket liv man lever) En annan lirare som vi inte får glömma är Albin. Jag minns när jag hämtade honom vid tåget i Västerås till hans första lajv. Sen dess har han avancerat till värsta hardcore. En riktig brudmagnet är han oxo. Jag är så stolt över mina grabbar och hoppas att vi ska hålla kontakten många år fram över. Man har så mycket minnen att glädjas över. Tänk när vi mitt i natten kom på att tyget vi satt upp som skydd mot grannar såg ut som en snippa (staten har bestämt att fitta ska heta detta) Det var så klockrent attman höll på att skratta ihjäl sej. Eller när grannarna skulle lejas att leta ved. För några gadd (lokal Elerisk valuta) letade så inni helvete att vi hade ved så det blev över. Ja, grabbar jag kan inte nog betona hur mycket jag tycker om er. Jag skulle kunna berätta mycket, men detta räcker för idag.

2 kommentarer:

  1. vad vore lajv utan Ravenunge? vi har ju faktiskt haft helt sjukt roligt ihop ett bra tag nu, och det kommer inte vara samma sak att dra på Eleria lajven utan varandra! får se hur det blir till hösten ...

    SvaraRadera