fredag 8 maj 2009

Internet igen

Längtar så otroligt efter att skriva. Men det otroliga händer, att vi får strömavbrott och våran router går sönder, vilket innebär att trådlöst internet är en omöjlighet. Här visar sig plötsligt att jag inte alls har tillgårng till internet, utan nedladdniingar, CD-bränning, och annat viktigt kommer alltid före. Nu tog jag till min egen dongel och plötslit öppnade sig tillgång till cyber-space bara för mej, jiiipie

Ieftermiddags var jag och sambon och fiskade i en liten tjärn hemmavid. Sambon fick fem öringar och jag bara ett gammalt drag som nån misslyckats med. Men firrarna var goda att ungsbaka i folie och käka med citronsmör som förrätt. Sen grillade vi lite karré och åt med "kall bernaisesås". 2 dl cremefraishe, 2 msk riven lök, 1 tsk dragon, 2 msk vinäger, salt, vitpeppar, persilja och lite gurkmeja för färgen. Det är kalasgott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar