lördag 23 maj 2009

Vad får man göra i en taxi?

Idag har jag haft en intressant diskussion med en kund. Hon höll på att måla naglarna i taxin. Först frågade hon om det var OK och jag svarade att man fick göra det mesta i min taxi. Hon blev genast nyfiken och frågade vad jag varit med om att kunder gjort. Här i stan har jag inte varit med om så mycket, men i storstan var det lite annat. Samlag i taxin har inte jag varit med om men många andra av mina kolleger där berättar rysare om alla möjliga konstellationer i baksätet.

Själv har jag haft en strippande karl i min bil. Jag körde storbil i Västerås en fredagskväll och fick in ett gäng trevliga, men lite överförfriskade unga män. En av de klagade på värmen (det var mitt i vintern och mellan varven fick man blåsa på med värme för att trivas). En av killarna frågade om han fick ta av sig naken, och jag sa att det var väl inga problem. Jag trodde det var tomt prat i vanlig ordning, men döm om min förvåning när jag tittar i backspegeln och ser ett helt gungande paket. Jag tror t.o.m. han lyckades göra helikoptern. Jag skrattade bara och jag tror han blev lite förvånad och sen garvade hela bussen som tokar. Det var faktiskt ett roligt minne, trots allt. Jag kan väl tro att någon annan kvinnlig chaufför hade kunnat ta det för sexuella trakasserier, men what the heck, man kan inte hålla på att bli kränkt hela tiden, då blir man nog bara torr i hjärnan. Jag försvarar inte handlingar som är menade att såra eller skada, men det tycker jag man banne mej får lära sej se skillnad på. Ett skämt som bara är avsett att chocka lite kan bara vara uppfriskande.

Jag har i hela mitt liv arbetat med killar och om jag skulle ha tagit illa upp för sexskämt hade jag inte blivit långvarig, det är istället en bra skola för att öka sin människokännedom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar