fredag 8 maj 2009

Viktminskning

När jag kom hem så tänkte jag att jag skulle träna och äta rätt. Jag kör nu efter en fyraveckors gå-tränings-program. Sambom och jag ska sammtidigt äta efter ett diet-schema på fyra veckor. Vi har ätit gott och kallorisnålt och jag har travat på efter vägarna. Sambon väger sig då imorse- och påstår att han har gått ner fyra kilo. Jag ställer mej på vågen och upptäcker att jag inte minskat ett djävla gram. Känns så himla orättvist. Jag tycker dock att jag har minskat lite i midjan, vi kör på det. Jag tycker att det är skönt att trava på. Imorgon står det på schemat att jag ska gå i 90 minuter. Tänkeer nog krämma upp nån väninna på det.

Imorgon ska jag lägga ut ett ljudspår från lajvet, hur detta ska gå till utan nätverk vet jag inte eftersom jag har filen på stordatorn men det ordnar sig nog om jag bara håller sambon på gott humör. Ja, det är inte lätt att leva. Man får ta det man har. Det gäller kropp, arbete, kärlek, barn, pengar, humör osv. Man försöker ändra på allt möjligt, men till slut står man där med samma läge som från början iallafall.

Dagen sämsta: har du hört om killensom hittade en pingvn. Han frågade polaren vad han skulle göra med den. polarn sa att han borde ta med den till ett zoo. Efter ett par dag träffades polrna igen och polare 2 frågae polare 1 hur det gått och då sa polare 1: Jo, det var skitkul, morgon ska vi gå på bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar