onsdag 13 maj 2009

Vilse i Hälsingeskogarna/Wrong turn

Idag tog jag min dagliga promenad och tänkte att jag skulle ta den i skogen. Hade fått tips om att det gick att gå en tur i skogen här i närheten. Eftersom jag kör efter timer (ska gå vissa minuter/dag) kände jag att turen jag valt skulle bli för kort så jag tog en annan riktining i skogen längs en timmerväg. Jag kom efter en stund fram till en sån där bonställe, som nu används som sommarstuga, en enorm förfallen ladugård med tillhörande pyttelitet boninghus med plastpelargoner i fönstren.

Efter ytterligare ett par hundra meter kommer jag till en gård som liknar den i "Wrong Turn" (en kultsplatterfilm, som jag gillar, mest för att en av "banjograbbarna" liknade en av sonens polare som orch) Det vimlade av skrotbilar och bråte. Det rök lite i en lilla skorstenen. När jag passerat ett par hundra meter hör jag en hund skälla och det kom en stor svart schäfer sättande. Den var lös och jag undrade om jag skulle behöva springa, men den stannade vid tomtgränsen. Jag förstod att han var utkickad för att markera att här ska man inte vara och promenera hur som helst. Fattar läget och ska vara mer försiktig, men det är svårt när man är nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar