måndag 11 maj 2009

Snabba puckar!

Satt hemma i godan ro, när en taxi kör upp på gården och en chaffis rusar ut och säger med emfas: "Nu är det kris"

Jag, som först tror att nån stor samhällsomstörtande militärkupp inträffat, och att vi taxichaufföre av någon outgrundlig anledning skall evakueras (snacka om att man har en livlig fantasi som slår igång på en microsekund) blir alldeles kall, men han fotsätter "Kan du börja köra nu?" Jag har fått en färdtjänstkörning som håller på till 23" Jag tackar då min lyckliga stjärna för min svaghet för rödvin till grillat, jag har ju redan smuttat på BiB och klarar mej alltså undan denna taxtkörning. Han drar stressat fram telefonboken och fortsätter leta chufför medans han sladdar vidare.

Phu, jag fortsätter att tillreda den Biff Fajitas som det blir på grillen. Man grillar en bit ryggbiff person, skär upp i skivor, häller på en stark dressing av olivolja, salt, peppar, honung, vatten, hackad chili, hackad mango, koriander. Sen rullar man in kött, avocado, lök och annat man gillar i en tortillas. Mums.

Sambon är visserligen och fiskar med sin kompis, men man kan ju inte garantera god fångst. Blir det fångst har sambon lovat att röka dom. Han har förresten studerat en sedan länge utlånad, men idag tillbakafådd bok om rökning. Så nu ska här byggas rök. Kalasbra, rökt mat är gott. Det vore ändå bättre om sambon byggde sin rök själv, men drömmar är till för de sovande.

Dagens lärdom: Ordet veto är latin och betyder jag förbjuder. Det var ett uttalande som konsuler (nej, inte konsulter) i romarnas styrande råd kunde uttala när de ville stoppa konkurrenters förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar