lördag 14 februari 2009

Alla Hjärtans Dag på egen hand

Sitter i soffan och firar AHD på egen hand. Jag har en sambo som "inte tror på" sån skit. Vi hade iofs en riktig myskväll igår med tvårätters. Kammusslor med kaprisvinägrett och fläskytterfilé med grönpepparsås och klyftpotatis. Mums.

Men idag var det grabbarna som gällde för sambon. Jag blev lite besviken, men det blir jag titt som tätt så det är bara min egen skit att tampas med. Jag skulle aldrig komma på idén att inte låta sambon göra det han vill, men får då som sagt tampas med lite besvikelse ibland. Jag ska ju dessutom jobba kl 22.00 - 03.00 ikväll så det är ganska skönt att ta det lugnt. Har nyss ätit lite grillad kycklinfilé, ris och tazatsiki. Sambon är förresten inte långt bort, han är i våran musikstudio vi har på tomten och lirar med polarna och dricker öl, en helt ok tillvaro. Dock gör ett stort ölintag attt ljudnivån på sambons sovande höjs, så det blir att sova i extrasängen inatt, men det är helt ok det med för den är skön att sova i och man kan ligga och läsa när man kommer hem, ett bra sätt att varva ner när man kommer hem mitt i natten.

Dagen bonuslärdom: Hörde på radion att förmågan att hålla takten jämt en längre tid är sammankopplat med hög intelligens. Tur att man har en sambo som är trummis då!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar