fredag 6 februari 2009

Radiomissar

Som taxichaufför blir det mycket radiolyssnande och jag älskar när det blir små missar, det kan förgylla hela min dag. Här kommer två:

Författaren och dramatikern Harold Pinter gick bort för ett tag sedan. Varje timme nämndes det i nyheterna. Vid midnatt tog den manlige nyhetsuppläsaren till orda och sade med dramatisk röst: "dramatikern Harry Potter är död" Han hejdade sig ett sekund som om han anade att han sagt fel, men rättade aldrig det sagda. Man hörde hela nyhetssändningen att han funderade på vad som hade hänt, det blev alldeles som ett raster på hela sändningen, men någon rättelse kom aldrig. Jag kan tänka mej de yngre lyssnare som satte läsken i vrångstrupen, "mamma, mamma Harry Potter är död"

Det hade varit en olycka på kvällstid på E4:an. Trafikmeddelandet lät: "det har varit en olycka på E4an vid Axmartavlan, en bil har åkt in i vajerräcket, på platser befinner sej ett antal mörkrädda personer, ursäkta, jag menar mörkklädda" Denna felsägning får mej än idag att dra på smilbanden. Så kan min vardag lysas upp av bagateller. Pröva radio, du kan bli glatt överraskad. Puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar