tisdag 24 februari 2009

TV-spelskväll

TV-spelskväll för mej betyder att sambon, en kompis och svärfar spelar diverse sportspel på WII. Det betyder att jag tar med mej nån bra serie (just nu Brieshed Revisited från 81) nån gott att äta, lilldatorn och en bra bok (just nu Thriller med noveller uvalda av James Patterson) till sovrummet och bäddar ner mej, tänder lite ljus och bara chillar i fyra timmar. Svärfar hade visst arit orolig för att jag skulle känna mej undanträngd, men när han läser detta kan han nog spela vidare med glatt humör. Hörde nyss sambon vråla "Yes sir, I can boggie" så det är nog golf ikväll!!

Jag tycker att sängen är en underskattad tillflyktsort. Man kan göra mycket mer än sova och ha sex. Sambon och jag har förvisso utökat aktiviteterna till att oxo titta på nån serie (just nu Millennium). Men jag tycker att även ätande, drickande, bloggande, komponerande, telefonpratande, planerande, surfande, stickande, målande och liknande passar alldeles perfekt för horisontella aktiviteter i bolstad miljö.

Dagens lärdom: Om man smessar när man kör bil minskar uppmärksamheten med 91%, om man röker marijuana minskar uppmärksamheten med 35%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar