måndag 23 februari 2009

Fettisdagen

Imorgon är det dags för semlan. Semlor för mej är lite tveeggat. Jag träffaade min sambo den 4 februari. Alltså hade vi inte känt varandra så länge när det var dags för fettisdagen. De var t.om. slutsålda i affären och jag bestmde mej för att visa mina kulinarska färdigheter och fixa hembakta semlor. jag köpte allt man behövde och satte igång. Dom blev hyfsade och vi käkade på tisdagskvällen. På morgonen efter var vi båda magsjuka. Den blivande sambon hade diaré och jag kräktes. Vi var ganska dåliga och boven blev mina semlor.

Det var dock inte helt fel att gå igenom en gemensam magsjuka tidigt i förhållandet som ren teststation. Man kan inte vara annat än sig själv i det läget. Både vi och förhållandet överlevde, men baka semlor får jag inte göra mer. Knappt att vi äter köpta, men imorgon blir det nog ett par. Väl bekomme!

Dagens lärdom: Man kan göra högrev mörare än oxfilé om man lägger skivor av det i en form, häller på rödvin och låter det stå i 100 graders ungsvärme i ca 6 timmar. (Per Johansson, Växbo krog) Bon apetíte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar