onsdag 11 februari 2009

Installera datorer

Hejsan, svejsan. dag har jag tittat på när svärfar fick datorn installerad. Det är alltid lika roligt att se när folk blir glada när de får en fungerande datorstation. När man haft en bärbar dator med groggskador och glapp här och där. Jag vet själv hur skönt det är, för jag skulle t.ex. alrig börjat blogga om jag inte köpt min lilla pluttiga dator ASUS EEE PC. Den är helt min och jag kan stoppa den i handväskan och bara sitta vart jag vill och skriva. Skriva är ju det jag brinner för.

Dagens lärdom: såg på Arge snickaren" och lärde mej där att såga med sticksåg uppoch ner. Dels för att hela tiden se sågblade utan att behöva blåsa bort sågsån och dels för att det är på "maskinsidan" man får det fula sågskäret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar