lördag 14 februari 2009

Sälja lägenhet

Att sälja lgenhet är ett äventyr. Håller på och säljer en i Västerås. Trots att man gå vidare i livet så är det iallafall ett ställe där man investerat känslor. Min lägenhet var en första manifestering av mitt nya liv. Där skulle jag växa och läka. (att en ny kärlek dök upp så fort var inte planerat, men trevligt) Alla val man gjorde vad gäller inredning gjordes med hjärtat. Det är en liten bit av mej som jag lämnar i väggarna. Målet i livet är ju att göra så lite uppbrott som möjligt. Uppbrott gör ont och har redan orsakat tårar. Hoppas att livet i Hälsingeskogarna är med permanent.

Det som dock inte smärtar alls är att lämna just det huset. Det bebos till största delen av pensionärer som vill ha det lika lugnt och skönt som de alltid haft det och i takt med att vissa lägenheter börjades tas över av yngre personer började gnället. Ljud som man inte hört (läs: modern musik) spring i trapphus etc. Det kom små gliringar i det lillla aktualitetsbladet typ "alla har inte samma musiksmak, tänk på det när du har balkongdörren öppen i sommar". Ironskt nog var det som störde mej mest en moraklocka i våningen över. Den dånade två gånger i timmen dygnet runt. Jag kände inte att det gick att klaga heller, klocka ska man väl få ha?

Mäklaren har ju som sagt gjort sitt nu, tagit kort, tipsat om hur man gör det attraktivt inför en visning etc. Nu får det tuffa på och förhoppningsvis är jag skuldfri i vår. Ska bli skönt.

Dagens lärdom: Kammusslor var riktigt gott. har varit lite skraj för dom, det har verkat så märkvärdigt. (och så har man sett så mycket på elake kocken att man nästan väntade sig att han skulle dyka upp och ryta "vhat are you doing? these are overkocked, fuck off!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar