onsdag 25 februari 2009

Arge snickaren

Sitter och ska titta på Arge snickaren. Helt underbart, av samma anledning som jag gillar Lyxfällan, Rent hus och Du är vad du äter. Jag är helt enkelt inte lika korkad som de i programmen. Jag tar inte korkade sms-lån, jag åker inte taxi när jag är fattig (lever ju på sådana istället!), jag äter inte dessa berg av beige mat och jag har inte maggots under kudden. Det känns bra att säga. Jag tycker synd om dom som hamnat i dessa fällor. Programmen har till syfte att förhindra att andra hamnar där och där har de träffat rätt. Sen har de det obligatoriska överaskningsmomentet med glädjen hos de inblandade när kåken blir beboelig, pengarna räcker längre, midjemåttet minskar och man faktiskt kommer fram i huset.

Det är verkligen feel-good program med en stegrande dramaturgi. Jag tror dessutom att jag lärt mej en hel del grejer. Jag är iofs kunskaps-missbrukare. Ni har ju märkt min käpphäst "dagens lärdom". Jag älskar att lära mej småsker, som att Bill Clinton har 48 i skor (;P)

Idag har vi ätit riktig husmanskost. Kokt falukorv, senapssås, potatis och broccoli. Man kokar helt enkelt hel falukorv i vatten med buljong eller kryddpeppar och lagerblad ca 10 minuter. Gör vanlig vitsås (smält 2 msk smör, ha i 2 msk mjöl, tillsätt mjölk (ca 4 dl) och koka upp under omrörning) smaksätt sedan me en god senap, salt pappar. Kalasgott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar