söndag 14 juni 2009

Be careful what you wish for

Jag såg att jag hade önskat regn för att kunna titta på Freda den 13:e-filmerna. Kanske fick jag som jag ville. Har tittat på sju stycken nu (inklusive den nyaste "releasen") Dom är ganska hyfsade, men jag är mest fascinerade över de två genomgående temana; sex och droger. Ialla delar förekommer samma saker: Ungdomgänget, paren som har sex, tuttar, nörden som inte får tilldet med tjejer, den något äldre mannen (föreståndare på kollot för det mesta), hans tjej som får ta slutstriden med Jason, jakten på droger (företrädesvis weed) och mitt i allt detta kliver Jason omkring med tunga steg och för in olika vassa redskap i/igenom folk. Filmerna utspelar sig under en stormig regnnatt i skogen/på kollot. Är inte säker på att jag ska titta på resten. Nr 8 är tydligen dock sevärd för att den ska dra till rymden, kanske det blir den då. Nu tittar jag på DVD´n Radioskugga. Minns ni den? Som "pistvakt goes drama" eller "skärgårdsdoktorn goes lapplandia"

Den passar utmärkt som regnfilm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar