tisdag 30 juni 2009

Semester kan vara svårt


Jag har semester. Det betyder väl att man har ledigt från löneslit. För mej är det en dubbel tid. Samtidig som det är oerhört skönt så vill jag hela tiden "göra något". Jag har ett köksskåp som behöver rivas och jag går och sneglar på det hela tiden. Jag har t.o.m. haft framme måttstocken och mätt bredden för femtielfte gången. Jovisst, man får precis in ett 80 cm brett väggskåp. Men det blir liksom aldig av. Det finns lite för mycket som kan sinka det hela och göra det till ett öppt sår i köksväggen. Inne i skåpet går två gamla kopparrör som ska sågas av. Takpanelen tar slut i skåpet etc.etc.

Det finns annat som jag har lust till; gå på bio, gå på restaurang, gå på nåt loppis, åka till IKEA, titta på en bra film, sy myggnät till den nya paviljongen m.m. Igår satte jg in en kattlucka i ytterdörren och åkte och lämnade in ett paket.

Idag har jag satt ut fyra tunna gardiner i en paviljong. De flaxar fint fram och tillbaka. Här ligger jag och Göte (katten) och slöar på en madrass. Katten är helt utslagen, men varje gång gardinerna smeker över honom kan han bara inte låta bli att slå efter dem med tassen. Han har således lika svårt som jag att slappna av. Han ser hela tiden saker som måste åtgärdas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar