måndag 29 juni 2009

Flummar-chaffis

En dag när jag jobbade fick jag en konstig körning. P.g.a. tystnadsplikten kan jag inte berätta några detaljer, men det var så pass speciellt så spaningspolisen från Gävle ringde upp och ville veta lite. Efter att vi hade språkats vid ett slag sade polisen: Jag är känd för att vara frispråkig, ta inte illa upp av det jag tänker säga, men när man ringer din telefon så spelas det en melodi som många pundare har.

Jag har ett tre-abonnemang och jag har inte ändrat melodin som spelas medan man väntar på att jag ska svara utan det spelas "three is a magic number", en ganska flummig låt. Jag berättade för honom att det var tre`s egen reklamlåt och det hade han ingen aning om. Det var väl så att han i jobbet hade ringt till "pundare" som hade tre-abonnemang och det är väl på det viset att de inte har råd och intresse av att skaffa en egen melodi. Vi skrattade gott åt detta.

Jag skyndade mej sen hem och skaffade en egen melodi och har numera signaturmelodin till den gamla klassikern "en röst i natten" (till skillnad från personer i den undre världen jag jag råd med 25:-/halvår för att skilja ut mej)

1 kommentar:

  1. Hej, det låter spännande. Hoppas allt är bra med dej. Jätte bra blogg läser den då och då.
    Ha det bra i sommarvärmen. Kram Pyret

    SvaraRadera