onsdag 10 juni 2009

Regniga dagars projekt

Ibland när man vaknar och hör hur regnet slår på plåttaket kan man faktiskt bli tacksam. Igår började jag ett litet projekt. Jag prenumererar på ELLE Mat&Vin. Jag älskar tidningen som är så där blank och tung. Men i ärlighetens namn blir det inte så mycket lagat utan den är mest ögongodis. Jag sparar den dock och samlarna väger många kilo och värmer bara hyllorna. Då jag nu bor i ett betydligt mindre hus, så kan det ju vara bra att rensa. Det är med lite sorg i hjärtat dock, men jag satte mej med alla tidningar och började bläddra och spara bara det som intresserade mej. Vintips och så är ju färskvara så det gick bort.

Kvar i en pärm blev snygga reportage och roliga kåserier. Jag sparde oxo alla "skåpmat"; en slags akutsida med burkmat som bas. Nu tror jag att pärmen kommer att bli mer läst. Inte går man upp i arbetsrummet och släpar med sig fem kilo tidningar när man är sugen på mat!! Nästa projekt blir att hitta hålslagen så sidorna faktiskt kommer in i pärmen.

Överhuvudtaget har mina kokböcker blivit lidande av internet. Det är så lätt att knappa in en maträtt och få upp 29 varianter. Jag har börjar slänga kokböcker till förmån för de som faktiskt används.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar