måndag 1 juni 2009

DVD är en gräsänkas tröst


Ligger i min stora tomma säng och tittar på denne snygging. Han är väl inte så bildskön, men har nåt visst. Lite "Paolo Roberto som gammal". Han är huvudpersonen i "Brottskod försvunnen". Har nu börjat titta på säsong 1. Säsong 2 och 2 påväg på posten. Sambon jobbar kväll/natt på Björklingesågen. Är ledig imorgon så det är ju bara att titta tills man somnar. Telefonen är så tyst att jag undrar om den är trasig. Tittade t.o.m. om den var inställd på att inte ta emot samtal, men den funkade. Det är bara sambon som ringt på en vecka. Jag har ringt en massa, och messat, men får inga svar. Jag har ny ringsignal och har inte ens hört den. Konstigt, jag kanske har försvunnit. Kanske aldrig har funnits. Konstig känsla. Ojdå, jag tittar ju på "Brottskod försvunnen", det ser ut som en tanke. Bye, bye från icke-jaget.

Dagens lärdom: Att kunna koppla ihop olika sinnen, t.ex. kunna sätta färger på dagar och siffror kallas synestesi. Jag har den förmågan. Bara 0,1 - 1 procent av alla människor kan detta. synestesi.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar