söndag 21 juni 2009

Myggplågan

Inatt har jag inte sovit så bra. Inte på grund av kråkor utan pga mygg. Sambon, som var lite berusad kom hem utan nycklar och klättrade in genom sovrumsfönstret och rev ner myggfönstret. När jag kom hem och skulle sova upptäckte jag det, men hade ingen lust att reparera myggfönster mitt i natten, men det fick jag bittert ångra.

Våra myggor måste ha något slags kösystem in till sovrummet för detta upprepades hela natten:
En eller två myggor kommer tjutande in och landar runt örontrakten. Man slår sej då på örat så det tjongar i hela huvudet. Sedan vaknar man ordetligt och jagar och nedlägger dessa myggor. Stundtals hjälper den randiga katten till, men då får man gömma sej under täcker för hon far runt över hela sängen med utspärrade klor och jagar. Åter till dvala. Efter fem minuter upprepas det hela. Jag kan inte förstå varför det bara kommer så få i taget. Jag ser framför mej hur de står på kö utanför och dörrvakten säger "vänta så ska vi se hur det går, vi tar bara in två i taget. Såja, nu är de döda därinne, två nya tack!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar