tisdag 16 juni 2009

Vargtimmen

Vargtimmen kallas den tid innan gryningen som infaller ungefär 03.00 - 05.00 och då kroppens aktivitet är som lägst. Blodets halt av hormonet melatonin är som högst, kroppstemperaturen och blodtrycket sjunker till dygnets lägsta nivåer och ämnesomsättningen går ner. (Wikipedia)

Vaknade kl 4 inatt och var helt nere. Jag grät som ett barn över att vara ensam och oälskad. (bortsett från sambon försås) så känner jag mej ibland så ensam. Barnen är långt bort och har fullt upp med sina liv. Det är inte jättelätt att skaffa vänner på ny ort heller. Att vakna en sån natt och ta på sej skulden för all denna problematik är jobbigt. Jag kom dock fram till att bara jag avgör hur jag mår och om jag inte kan vara annorlunda så måste jag helt enkelt gilla läget. Jag tror att folk är lite rädda för mej och tror att jag är så stark och inte behöver någon, men så är det inte. Jag har nätter när jag är bra långt ner under isen.

Nu vet ni det! Jag har oxo mina svåra stunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar